Ciocane vibratoare batere palplanse

Mecanica ciocanului vibrator si extractor

Vibrarea este creata in interiorul carcasei metalice prin rotatia greutatilor excentrice (din jurul axei centrale) pornite prin motorul hidraulic. Numai vibrarea verticala este creata in carcasa de perechile de greutatile excentrice atasate de carcase pentru mentinerea sincronizarii si anularea vibratiei orizontale.

Vibratia creata in interiorul carcasei este transmisa in palplansa metalica fiind directionata sau extrasa cu ajutorul clestelui hidraulic atasat de partea inferioara a carcasei vibratorului. Ciocanul vibrator/ extractorului vibrator este tinut de bratul macaralei. Pentru a preveni ca vibrațiile create în cutia de viteze să afecteze linia macaralei, un supresor de vibrații este atașat la partea superioară a cutiei de viteze. Suprimatorul conține elastomeri de cauciuc care atenuează cu 90% sau mai mult vibrațiile care ajung la macara.

Parametrii tehnici ai unui vibrator:

Puterea motorului (CP, kW) 

Puterea motorului este unul dintre cei doi factori cheie ai performanței vibratorului. Dacă puterea este prea mică, vibratorul nu va putea depăși frecarea pielii dintre grămadă și sol.

Moment excentric (in-lbs, kg-m) 

Momentul excentric este celălalt factor cheie în performanța vibratorului. Momentul excentric trebuie să creeze o amplitudine suficientă pentru a depăși domeniul elastic al solului. Momentul mai excentric crește amplitudinea; mai multă greutate grămadă scade amplitudinea. 

Momentul excentric = greutatea excentrică totală x distanța excentrică.

Amplitudine (in, mm) 

Deplasarea verticală a grămezii pe vibrație. 

Amplitudine = moment excentric x 2 / greutate vibratoare

Frecvență (vpm) 

Vibrații pe minut și viteza excentricelor rotative

Greutate suspendată (lb, kg) 

Greutatea totală a vibratorului = carcasa de viteze, supresor, clemă, de obicei 1/2 din greutatea furtunurilor hidraulice și orice greutate suplimentară de polarizare sau alte adaosuri speciale

Greutate fără vibrații (lb, kg) 

Greutatea părților care nu vibrează ale vibratorului (supresor + de obicei 1/2 greutate elastomeri), inclusiv orice greutate suplimentară (prejudecata). Înțelegeți că greutatea trebuie manipulată de macara.

Greutate prin vibrare (lb, kg) 

Greutate suspendată - greutate fără vibrații + greutate clemă + greutate grămadă + greutatea oricărui sol care se lipește de grămadă

Tragere linie pentru extracție (tone, kN) 

Cantitatea de suprimare de tracțiune poate fi gestionată înainte de a activa opririle de siguranță. Mai mult este mai bine, dar înțelegeți că macaraua trebuie să poată aplica tragere la rază.

Forța de strângere (tone, kN)

Forța hidraulică de strângere a piloților furnizată de cleme.

Forță centrifugă, forță dinamică (tone, Nm) 

Forța generată de excentricele rotative. Înțelegeți valoarea limitată atunci când luați în considerare ciocanele vibratoare. Deoarece creșterile mici ale vitezei provoacă creșteri mari ale forței centrifuge, dar o creștere mică a capacității productive. 

Forța centrifugă (tone SUA) = moment excentric (in-lb) x 0,0142 x frecvență/1.000.000 

Forța centrifugă (kN) = Moment excentric (kgm) x 1,12 x frecvență/1.000.000

Vibratoare standard, de înaltă frecvență și de joasă frecvență

Abordarea designului ICE... 

Peste 20 de ani de experiență în mii de lucrări de batare și extragere a piloților au confirmat că o combinație de moment excentric ridicat și 1600 vpm va oferi cel mai productiv, fiabil și durabil ciocan vibrator, zi de zi, lucru după muncă. Pe baza acestei experiențe, abordarea ICE a proiectării vibratoarelor este foarte simplă - cu puterea disponibilă a motorului, întoarcem cât mai mult moment excentric la 1600 de vibrații pe minut. Pentru lucrări neobișnuite care necesită ciocane ușoare sau vibrații minime în clădirile din apropiere, ICE produce vibratoare de înaltă frecvență (2300 vpm). Pentru situațiile în care costul inițial este deosebit de îngrijorător, unitățile cu frecvență mai mică (1200 vpm) sunt disponibile cu unități de putere cu costuri mai mici.

Vibratoarele și solul

În solurile granulare (nisipuri), vibrația verticală din grămadă deranjează sau „lichefiază” solul de lângă grămadă, determinând ca particulele de sol să-și piardă aderența prin frecare pe grămadă. Teancul se mișcă în jos sub propria greutate, plus greutatea vibratorului. O amplitudine de cel puțin 0,25" (6 mm) este de obicei considerată minimă pentru a provoca o perturbare suficientă a solului pentru a obține mișcarea grămezii. Adăugarea unei greutăți suplimentare fără vibrații (greutate de polarizare) va ajuta, de obicei, conducerea în solul granular. Vibratoarele sunt de obicei foarte eficiente pentru -piloții de deplasare, cum ar fi palplanșe, grinzi în H și piloți deschisi sau chesoane sunt mai puțin eficienți pentru piloții de deplasare, cum ar fi betonul, lemnul și țevile cu capăt închis, unde particulele de sol trebuie să se deplaseze mult mai departe pentru a permite grămada. vârful pentru a se deplasa în jos.


În soluri coezive (argile), vibrația trebuie să forfeze aderența sol la grămadă pentru a permite grămezii să se miște în jos. Amplitudinea de cel puțin 0,25" (6 mm) este de obicei considerată minimă pentru a provoca o mișcare relativă suficientă pentru a forfea solul departe de grămadă. Cu o amplitudine mai mică, solul se va mișca pur și simplu odată cu grămada. Pământul de sub vârful grămezii trebuie de asemenea să fie împins afară de sub grămadă. Acest lucru se întâmplă mai ușor cu piloții fără deplasare decât cu piloți deplasați.

Pentru extragerea piloților, un vibrator este eficient, deoarece solul rezistent în timpul trecerii sub vârful grămezii nu trebuie mutat.

Pentru compactarea solurilor granulare, un vibrator funcționează bine, deoarece perturbarea solului cauzată de vibrații determină particulele de sol să se deplaseze într-o configurație mai densă.

Vibratoare și capacitate portantă

Deși există mai multe proiecte de cercetare în curs de desfășurare, în prezent nu există nicio modalitate de a corela performanța de antrenare a unui dispozitiv vibrator de piloți cu capacitatea portantă a pilotului care este condus. ICE participă la această cercetare și va sfătui dacă sunt disponibile rezultate pozitive. Între timp, datorită eficienței conducerii cu un vibrator, este adesea practic să conduceți grămezi aproape de cota dorită și apoi să folosiți un ciocan de impact pentru conducerea finală.